Sidor

29 juni 2011

städa köket var det ja.

Håller på att städa köket nu.
måste erkänna att jag flyttade ju in i denna lägenhet i ok-10 så har bott här i lite mer än ett halv år.
Men Aldrig gjort rent spis fläkten/filtret.

Jag vet ju mycket väl hur man gör detta, eftersom att jag hade en sådan spisfläkt i min gamla lägenhet. Och jag fick till och med beröm av sotaren för att mitt köksfilter "det är nog det renaste i hela området, det ska du vara stolt över" och jo det var jag, och är! :D

Och resultatet efter att man gjort rent det är helt amasing!
(håll upp filtret mot fönstret, "ser" du ljuset igenom filtet DÅ är det rent)

Filtret i denna lägenhet vågar jag inte uttala mig om HUR länge sedan det egentligen är sen det gjordes rent. Med tanke på hur mycket stek FETT det egentligen är i det!!! Helt sjukt!

Nu har jag spolat upp smärtsamt varmt vatten i badkaret hällt i en massa yes diskmedel, bästa diskmedlet ever! Köpt det en gång, köper det alltid.
En sån där stooor flaska för vad e de 25:- Håller i mitt hem i 6 månader! Den du! Drygt! :P "drygare en yes" kan man vara det?

Jaja to the ponit.

Ni ska se hur äckligt diskusting det är i mitt badkar just nu! Tur att jag har fettlösandemedel.
Jag menar har man en karl som har arbetat som SANERARE så har man en hel del asome krejor hemma :P

Men hörrni... OM ni gör rent ert filter, kolla INTE upp i fläkt gången, ni kommer spy på det ni får se. Jag gjorde det misstaget. Och "skura" rent där gör jag inte gärna. Så därför får min karl ta det när han kommer hem om ca 40 min ;P

Här kommer tre länkar.

FORUM där dom frågat och svarat. tipsat ect om hur man gör rent sitt filter

MIN GOOGLE sökning, även om jag vet hur man gör, så är inte tips från das internet helt fel.

En av träffarna jag även hittade var en video, Ganska simpelt att göra som Jimmy, om man regelbundet brukar rengöra sitt filter. Så ÄR det då enkelt. Men är det ett XXX antal år sedan sist, rekommenderar jag nog badkaret ist :P