Sidor

29 juni 2011

Städa


I måndags så sa jag att ajg skulle försöka städa lägenheten.
Kan ju informera om att det inte blev så mycket städande...

Jag har iof fått bort de mesta på bordet, golvet kan man se igen, och disken är mycket mindre.
Men jag behöver fortfarande damsuga och moppa golven.

Men depp tar mycket energi, och det jag orkar just nu är 10 minuter åt gången.

Idag har jag tex. Torkat av alla skåp luckor i köket. Men jag måste fortfarande rensa ovanpå köksskåpen. Ta bort allt skräp man kastar upp där, för att man inte hittar någon bättre plats...

Planen idag innan klockan slår 16 så ska jag iaf ha hunnit städa klart köket.
Jag har börjat på en ny strategi. Ett rum i taget. Imorgon får jag ta bad rummet. På fredag blir det nog sovrummet, och lördag blir det nog vardags rummet. Men jag är nog inte klar förrens nästa vecka ändå... hehe.

Men nu ska jag ta ett glas vatten. Krossa en mugg, För jag vill ha skärvorna som blir till konst. Muggen är ändå trasig...
Sen städa köket. :)

Juste, någon som har ett bra tips på att bli av med bananflugor. Har iof bara en i köket just nu. och därav andledningen till att städa just köket först. :)