Sidor

27 juni 2011

Städdag, ja, nej?


Idag ska jag försöka städa hela mitt lilla slott.

En av våra katter sitter och jamar 24/7 just nu och jag blir fan tokig. Så för att döva kattens jamande så vrider jag på In flames på max volym.

Ska försöka som sagt att ta tag i städningen. Men min ork ligger på minus noll just nu så får se hur mycket jag egentligen orkar.
Har ju iallafall duschat idag. Visst är jag äcklig. Bara för att deppen kommer smygande blir jag skitig, för duschen kommer sist av allt...
Disken är halvt avklarad. Hälften kvar nu. Ni skulle ha sett mitt disk berg, det var verkligen groteskt.

Jag skulle nog helst av allt vilja bädda ned mig i soffan och läsa en bok eller två. Och försöka skjuta upp städande så långt det går.
Men A har lärt sig hur jag fungerar, och har lovat något fint om jag gör det jag lovat mig själv. Och det är inte mycket mer än att bädda sängen, damsuga och moppa av. Det jag inte orkar tar han.

Å fan vad jag älskar honom!