Sidor

5 juni 2011

Tvättstugan

Jag tvättade förra söndagen senast, och då blev det två timmars pass i stugan.
I vanliga fall så tvättar jag varannan vecka. Men förra veckan när jag var nästan klar, och hade 1 timme kvar på maskinerna, så sprang jag hem för att hämta mera tvätt, som bestod av alla täcken och kuddar. Packade ner hela skiten i påsar och gick tillbaka. Detta tog kanske 5 minuter.
när jag kom till baka var alla mina maskiner fulla! Och jag stod och klia mig i huvudet och undrade "va f-n?" jag gick hem igen med täcken å kuddar och muttrade irriterat, "vem i H----te har snott mina maskiner?" När jag kom till baka för att hämta den torra tvätten, vika och packa ned för att ta hem, så kommer maskin tjuven för sin tvätt. Jag frågade varför hon snott mina maskiner.

"jag hade en massa "grov" tvätt och det får man bara tvätta i grov maskinen, och den maskinen behöver man inte boka"
"jo det måste man göra, du kan ju inte bara ta maskinen så där"
"den var ju tom."
"för att jag var hem för å hämta MIN grov tvätt"

Grov maskinen är en maskin som finns i tvätt stugan, där man får tvätta mattor, täcken kuddar samt vanlig tvätt. Man får in två fulla maskiner i den maskinen, så jag brukar boka den sidan till all vit tvätt, div lakan handdukar ect.

irritations moment...

DÄRFÖR har jag bokat maskinerna idag oxo FÖR att kunna tvätta mina täcken idag ist.
Och fan ta kärringen om hon snor mina maskiner igen.

Om jag tänker och räknar minutrana rätt nu så borde maskinerna vara klara nu så nu ska jag upp till stuga för att torkar hänga vika ^^
Nästa tvätt tid får nog bli om en vecka iaf. För idag upptäckte jag hur skönt det var att inte ha lika mycket tvätt med sig ^^