Sidor

14 juli 2011

ett leende


ett leende på läpparna
är lätt att visa världen.
Men stormen på insidan
Vågar man inte släppa lös.


känner mig klyven.
Vem ska jag lyssna på.
Vart ska jag vända mig.

Rösterna blir starkare för varje dag.
Och visst fungerar medicinen bra.
Men mardrömmarna inkräktar ist.

Jag vill inte bli inlagd.
Det har jag sagt förut.

Men hur jag ska klara det själv.
Det vet jag inte heller...

"inläggning är nog bäst"

Och mitt svar.
Ja det kanske det är.
Men hur skulle jag kunna må bättre
av att sitta inlåst.
Utan varken kost eller pyssel.
utan Älsk
och katter.

Jag mår inte bättre av att vara
inspärrad.
Jag mår inte bättre av att
sitta hemma.

Psyket kan bara hindra.
rakblad,
ångest,
röster.

Psyket kan inte
Krama.
trösta.
hjälpa.
stötta.

Psyket kan bara ta ifrån mig.
Min frihet.

Friheten som för mig
är det viktigaste.