Sidor

16 augusti 2011

Bokläxa

har ju som sagt fått läxa på en viss bok som tydligen måste KÖPAS för att bli godkänd denna kurs (del 2 av 3)

MEN jag tänker inte köpa en bok för 139:- när den bara innehåller 67 sidor och är en så kallad "easy reader"

Tänkte att jag skulle vara lite smart och be lokala biblioteket ta in den boken i utbildningssyfte, sånt faller dom för... :P
MEN nääää, vi har ingen budget för detta......
Så tänkte att jag googlar runt på biblioteket.se för att se om denna bok kanske kan finnas med där, och DET FANNS DEN!

Men... detta MEN..... Den är utlånad på alla tre bibblor som har den. Det finns 6 exemplar.
Vi är 30 st i klassen, div. 6 st kanske har den nu. OCH inte nog med detta. den har även 13 reservationer på sig.....

Och då kände jag att jag tänker inte lägga ned tid på detta längre, så jag letar fram "original boken" div. boken som easy readren är baserad på och självklart hittade jag den, dock är den på vuxen engelska, och jag är inte sådär jätte bar på detta ännu, och boken är på hela 507 sidor....

Morr morr.....


MEN imorgon efter skolan, så drar jag och lånar den. Känner ingen anledning att köpa "original" boken, även om den är BILLIGARE än easy readern, kostar endast 39:-
Får se hur jag gör. Ska inte köpa något förhastat...
Är den bra, DÅ köper jag den...

Anledningen till att jag inte avslöjat titeln, är för att jag vet att det finns personer i klassen som läser min blogg. och jag har definitivt ingen lust att avslöja mina trix ;)