Sidor

15 augusti 2011

Första dagen i skolan


I dag var det första dagen i skolan. Efter ett lååånmgt lov. 5 veckor tror jag att jag hade lov? Tror jag???

Första dagen var mindre rolig. Färdtjänsten är inte klar ännu så jag fick pallra mig i väg 7.40 i morse ner till bussen, med tuunga steg. Hade gråten i halsen.se
Bussen kom 3 minuter för sent, och jag stämplade in. Har ju inget buss kort så blev remsa. Och ajg avskyr verkligen remsa, för då måste man ta av sig hörlurarna i iPoden, säga så snällt man orkar vart man ska, höra personen bakom i kön sucka över att hon är försenad och inte har tid med remsor, vingla bak i bussen och försöka hitta en plats.
Och nog fasiken för att skolorna inte startat ännu så var det smockat med folk!
hittade en plats längst bak satte mig ned och vred och bände på fingrarna. (ångest varning)

Väl framme i bromma så var det dags att byta till tunnelbanan. Folk verkligen tränger sig av bussen som om det vore liv och dö att hinna med tunnelbanan som kommer om 1 minut.

Sitter som vanligt kvar, pustar ut, går lugnt av bussen och blir över sprungen av stressade människor som ska med bussen, tränger mig genom massan och mot tuben.
Väl uppe i spärrarna är biljet kön så lång att den sträcker sig hela vägen till dörrarna. och jag få stå utanför.

Uppe på perrongen är människor helt galna, det kommer en t-bana och folk bara packar sig på så hårt det går, så mycket folk som det bara går.
Jag väntar hellre in nästa tåg som jag ser står bakom.
Kliver på och tycker nog att det var ganska skönt att alla pressade sig på tåget innan, för detta tåg fick jag iaf sitta ned helt ensam på en plats för 4 personer.


när jag kommer till skolan så var jag tvungen att hämta en kallelse, det är som en biljett in till lektionen första dagen, och min hade inte kommit med posten så fick hämta den.
Är 20 minuter tidigt och passar på å ta en röka. Ute på gården så hittar jag en klasskamrat från kurs 1 (av 3, jag är på kurs 2 nu och de är denna med)
Pratar igenom sommarens äventyr och diskuterar skolan.
Denna person vet att jag har mina fobier och lätt får panik bland mycket folk, så när det var dags att ta sig in i klassrummet agerade denna body guard :D

Väll inne och en plats hittade fick vi höra av lärarna att vi ska delas in i två grupper, 2 grupper, 2 olika lärare, 2 olika klassrum för att vi är 65 SÖKANDE!!!!

"så ni som har efternamn som börjar på L-W kan följa med mig"
Min body guard har ett efternamn som börjar på någon av dessa bokstäver, men valde att sitta kvar, och senare när det var rast så sa han att han gärna stannar kvar i denna grupp om det är ok, och som tur var det de! :D



Hela skol dagen har nu gått och jag är ÄNTLIGEN hemma!
Hem resan hade jag tur med, i vanliga fall brukar skolan sluta 12 men idag slutade vi 11 och då slapp jag lunch rusningen :D

MEN det jobbiga är att vi REDAN har fått läxa >:<
Så nu är det tillbaka till gamla vanor, plugga plugga plugga.....