Sidor

7 augusti 2011

koka soppa på en spiiiik...

Går och nynnar på "koka soppa på en spiik, spiiik, spiik, koka soppa på en spiiik, spiik, spiiik"

Kan ibland då och då fastna på olika fraser som blir till små melodier.
Nynna på dom en hel dag om och om igen, såpass att jag blir tokig på melodin i mitt huvud att jag tillslut skriker ut det "KOKA SOPPPPA PÅ EN FÖRBANNAD SPIIIK, SPIIIK SPIIK!"

Ja... normalt, nja...

Nu till annat.
Känner ett behov av att skria av mig.
MEN jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om...

Svärmor kom inte denna helg. Skönt va det. Så det där på klistrade leendet behövdes aldrig, jag lägger det i en burk, så kan jag använda det någon annan dag ist :P


Här i sthlm, och antagligen i resten av landet är det riktigt spö regn. Det bara häller ned i från himlen. Så det bubblar sig i asfalten. Ser ganska maffigt ut, men roligt var det inte tidigare idag. När det hade lugnat ner sig. Så tänkte jag och A nu passar vi på och går till centrum och köper kattmat.

På vägen hem blev ni ner dränkta. Blöta som skjutton. haha. Ganska kul var det ändå :)

Sitter här hemma och stickar. Men var tvungen att göra ett ofrivilligt avbrott, då det svarta garnet tog tvär slut. Och jag måste alltså bege mig till någon typ av garnbutik så jag kan fortsätta på mitt projekt.
MEN tills dess så börjar jag på ett annat. Som oxo lär ta en hel del tid, och TÅLMOD.
Eftersom att det projektet så måste jag sticka med strump tickor. Div. 5 st kortare stickor som man vanligen stickar sockor eller vantar på....
En del tålamod behövs för att ständigt hålla kolla på stickorna så inte någon åker av alla maskor, och man får sitta och leta fram varenda liten maska och bara hoppas på att inte något repat sig...
Ganska pilligt, men fint blir det när det är klart...


Nu har jag skrivit så snabbt på tangenterna så jag måste kolla igenom alla små slarv fel som dom klassiska AJG, AKN, DTE, COH

Ja ni känner nog igen dom.

nu har jag skrivit färdigt för idag.
Och detta inlägg var nog inte intressant att läsa alls. Men skönt för mig. Nu har jag fått ur mig en del funderingar...
Lägenheten är btw väääldigt mörk just nu pga vädret, så mys belysning på! :D