Sidor

17 augusti 2011

Läxor


Aldrig har läxor varit så roliga som i dag.
Läxorna, boken, informationen, lära sig nya saker, allt.

Denna kurs. Den svårare kurs 3 av 3.
Det är något att bita i nu, något att lära sig, och jag känner att det är faktiskt roligt att göra läxorna idag, för det är en utmaning.
Det är inte som på kurs 1 och 2 (hoppade upp en klass idag, läs inlägget under)
Där allt är så enkelt. Att jag inte lär mig, för jag redan kunde eller kan.

Men nu, det är ord jag inte vet vad det betyder, som jag får slå upp. Känna på.
Prova säga, skriva, använda det i en mening. Lära mig ordet.

Bara att få ha något att BITA I är helt underbart!

Jag hatade det när jag gick i skolan för flera år sen. Jag tyckte allt var svårt, skit trist och ville bara skita i allt med skola.

Men så känner jag inte alls idag!
och denna känsla ska jag ta vara på.
Minnas.