Sidor

8 augusti 2011

Vegetarian?


Har upptäckt att jag blivit "halv" vego igen, så skriker kroppen efter protein. Känner igen dom där symtomen från innan jag träffade Älsk. Hehe Måste skaffa lite bönor, och kanske lite riktigt kött igen :P För vegotarian är jag inte, men halvt som halvt igen.... hmmm... PROTEIIIIN och järn så klart. Kroppen verkligen skriker efter det just nu.


Folk frågade när jag var vegetarian. "tycker du synd om djuren ällä...." typ lite så där snorkigt. Som om att det är fånigt att vara vego för djurens skull...

MEn jag kan ju säga att när jag var vegetarian, mellan 14-19år så var det faktiskt inte pga av djuren.

Det var för att jag inte GILLAR kött. Och när man skulle på middagar och försöka förklara för personen som bjudit in, att jag äter bara det och det köttet och bara när det är si och så här, och juste om det är så här, eller köpt just där ect....

Så var det väldigt simpelt att bara säga "jag är vegetarian och jag tar med mig eget käk om du inte vill eller orkar tillaga special för min skull"

Så a...
Så är det typ nu igen.
Nog fasiken för att jag lärt mig att tycka om kött, så kan jag inte säga att det är någon direkt favorit.

Men som sagt...
nu på sista har det blivit en hel del qorn, vego biffar, soja färs, grönsaks grytor ect ect....

och jag har helt missat det där med proteinet, som finns i både kött och bönor...

Så ikväll så blir det kanske en tur till ica och köpa lite sådana varor ;P
För protein brist samt järn brist. Det, DET är inte roligt att ha....