Sidor

7 september 2011

Vintersjukan är piss!

hej alla glada! här kommer nyttiga vinter-inflensa-jag-vill-vara-frisk tips från CARRO! :D

För att få en naturlig vitamin boost, skippa allt skit med brustabletter, ta ett halvt glas med havtorns juice och spä ut resten med tex. äppel juice, apelsin juice ect. havtornsjuice innehåller 10 gånger så mycket mer c-vitaminet som apelsiner.
Detta funkar alldeles utmärk även om du har urinvägsinfektion, bättre än tranbär. Tro mig, jag har haft det... >:<
Pris: havtorn 20:-

För att slippa spysjukan, så ska du äta ca 7-10 HELA vitpepparkorn varje morgon, sväljs hela. Vittpepparn tar död på ev magbasiller.
Jag har inte haft spysjukan på 3 år, Peppar peppar ;)
pris, 8:-

Alcogel, snackar alla "vuxna" om, och JA detta är jävligt bra att ha!
Jag köpte en pump plaska på 500ml från apoteket, försök att även ha små flaskor i väskan, som går utmärkt att refilla. Om du måste gå på ex. TOA, som är VIDRIGA! spruta på ringen och torka av med papper, du kan nu sitta ned utan att behöva vara skraj för klamydia X)
pris: 500ml apotekets egna, 59:-
Liten flaska, 150ml 39:-

Frisk luft, minst en promenad om dagen, och vädra ofta hemma, byt lakan MINST 1 gång i veckan, och försök att moppa och städa bort vinter sjukan.
as trist men super!
Pris. GRATIS!

Tvätta händerna, ofta, innan maten, efter toan, efter bussen ja everywhere
björnbär advokado är min favvo, samt hallon.
Pris: 15:-!




För håret, som blir snus torrt sliten och piss tråkigt.
Gliss hår inpackning! super kuren för trasigt hår.
pris: 40:-

Nagelbandsolja, bra mot torra och sprukna nagelband.
apoteket.
Pris: 39:-

Niveas creame, Superkuren mot såväl torra händer och fötter som rosiga torra kalla kinder och efter förkylningens förbannade röda näsa.
Pris: 19:-

Yes! thats it, nu är det redo för höst skurar och snöbollskrig! :D