Sidor

16 januari 2012

andra dagen i skolan+hypomani


Ja andra dagen i skolan är då avklarad :)

läraren anser att jag är "på tog för begåvad för grunskolesvenska" så hon och svenska A läraren ska försöka göra en svenska klass avsedd för endast moi, div jag ska gå svenska grund och svenska A samtidigt och få betyg i båda kurserna samtidigt. Div jag blir klar med åk 9 och gymnasiet på 7 veckor, och behöver inte gå någe mer svenska sen :D:D:D:D
Happy!

Idag har jag jobbat på hårt som satan i skolan. Har skrivit två uppsatser, och läst tre noveller, skrivit två recensioner på dom och den tredje ska jag göra en "person analys" på. Så detta roar jag mig med just nu.
På onsdag ska jag skriva en novell på 5 sidor, samt påbörja mitt "föredrag" om en författare, som blir Chris Ryan. Har inte läst någon bok som han har skrivit dock men det ska jag påbörja ASAP.
Jag vet ju redan vem författaren är, så han är inte helt okänd för mig, men läraren sa att jag skulle välja en författare som är intressant att läsa om för henne, så att jag får ett bra betyg.
Och eftersom att man ska göra detta arbete i svenska A så MÅSTe man även ha läst en bok som författaren har skrivit, i grundkursen behöver man inte göra det, då akn man bara välja en och skriva utifrån information man hittar på nätet, och beroende på hur man har skrivit så får man G eller VG men eftersom att dom då har slagit ihop dessa två uppdrag så kan jag få ett MVG, grundkurser kan man inte få högre än VG i om man läser dom i vuxen ålder >.<, så jag kommer troligtvis att få ett VG i grund och HOPPAS HOPPAS på ett MVG i A kursen.

Men gud vad jag pladdrar på, men som sagt. skolan rä det som kretsar i mitt liv just nu och det är typ det ända jag pratar om....

Jag ska försöka att prata om annat också.
Men idag är jag bara så jävla glad över att dom har gjort denna lösning specifikt för mig. (att slå ihop kurserna till en kurs och ändå få betyg i båda. )

Ja som vi alla redan vet så kommer jag även att få börja på matten i Mars, så jag ska göra något slags matte test för att se vilken kunskaps nivå jag ligger på och vilken bok jag då ska få läsa och räkna med. Men jag gjorde testet i dag när jag kom hem eftersom att man kan göra det på das internet of doooom, och fick där reda på att ajg ska läsa MATTE CCCCCCC hahahha! Jag är fasiken bäst!




Ps. påtal om något annat, har ni märkt att jag just nu är i ett stadie av hypomani?!?!?!?
fick den stämpeln hos psyk i fredags. och dom ska sätta in medicin så snart som möjligt, så jag slipper vara så här super uppe i luften. För det är verkligen as jobbigt....
Sitter och äter 40mg oxascand just nu och jag är ändå så här uppe i sjunde himlen >.<