Sidor

11 januari 2012

Första dagen i skolan-Done

Läxa, "läs två romaner, minst 250 sidor per bok, skriv en recension och gör en muntligt." Hur lång tid har jag på mig? En termin.
Men jag vill bli klar med kursen asap, hur lång tid har jag på mig? till 23 Januari.
Hur långt har jag kommit?
Läst halva romanen, en roman kvar, när är jag klar?
På måndag.

Hur kommer detta sig?
Svenska flex, kallas detta för. Man Jobbar på helt i sin egen takt.
Jag gillar att vara snabb.
Det är totalt 6 moment som man ska göra för att klara betygskriterierna i svenska grund flex. Jag har gjort klart 2 st förra terminen, innan jag var tvungen att ta en paus för att jag blev inlagd.
Håller på med den tredje just nu, eftersom att jag och läraren har kommit överens om att jag ska få jobba hemma.

Så nu bunkrar vi upp med liters kannan med kaffe, läslampan är igång, och läsar ögonen är påkopplade.

Vilken tur att läraren gav mig en bok med en författare som jag gillar, detta ska nog gå bra!

(läraren väljer ena romanen, eleven den andra) Så tjoff tjoff! Give me tips! Har ni tips på en bra roman som inte är allt för tjock?
Jag har en del jag kan tänka mig läsa flera ggr här hemma, men de känns lite som å fuska...


Nu ska jag sätta igång musiken, akn inte läsa utan musik, det blir på tok för tyst då, och jag har ingen lust att läsa tillsammans med mina hjärnspöken idag.