Sidor

27 februari 2012

Detta är en bra dag.

Känner mig pigg idag, även om det blivit allt svårare att vakna på mornarna. Jag kan bara inte öppna ögonen och resa mig upp, jag kan bara vända mig om och somna om. Så varje morgon ringer Alex, kl 9, och säger att det är dags att gå upp, "Kaffet är färdigt".

Solen skiner, och våren känns allt närmare, och jag kan inte låta bli att längta ut till min trädgård. Jag som bara för några år sedan hatade att hålla på i jorden, bland insekter och maskar, älskar nu att rensa ogräs. Men som mamma sa i fjol, "odlar du ogräs eller?" eftersom att jag hade sparat en massa växter som jag inte visste vad det var, och det visade sig att hela rabatten var full med ogräs haha! Men som man brukar säga, man lär så länge man lever :)

Jag planterade i höstas vårlökar, minns inte vad dom heter eller hur dom ser u, så det blir en intressant överraskning. Nästa månad så ska jag köpa blomjord, så jag kan planera om mina inne växter. Jag är egentligen ingen guru på blommor, jag glömmer ständigt bort att vattna mina stakars blommor, och det är ofta som jag ser att dom hänger och ser väldigt törstiga ut, och då gör jag misstaget att jag ger alla blommor för mycket vatten. Men jag har ju haft mina blommor i nästan 4 år nu, och dom lever än. Så jag tror inte att dom mår allt för dåligt av min behandling haha! Jag tror att dom flesta av mina blommor är garderobs blommor. Eftersom att dom tål så mycket.

Jag har planer idag, på tal om inget alls, att ta mig en promenad i solen, det är andra dagen i rad som den är uppe nu. Och hur mysigt är inte det?! Skulle dock vara riktigt nice med ett par rejäla promenad skor, jag har bara mina sneakers, och dom håller på att falla isär....


Nä nu ska jag inte tråka ut er allt för mycket, ska nog ta och käka min frulle nu (kl 10,13) och sedan traska ut :)