Sidor

20 mars 2012

matematik


Fasade lite för att jag skulle behöva sitta och räkna matte från åk 6. som testet på internet visade. Men efter att ha gjort ett test i skolan så behövde jag bra repetera multiplikation och bråk. "räka med bråk" ;)

Men böckerna jag måste köpa! Helvetes jävla ****!!!

Dyyyyrt.....

Inte nog med det, så kommer jag att behöva investera i svenska A boken som kostar 549:-

Snälla små barn! plugga när ni kan, när ni går i skolan! Det kostar er ingenting!
När ni kommer upp i ålder och måste plugga i kapp, då blir det dyrt.
Och med dom här priserna kanske ni förstår varför skolan vill att du behandlar böckerna försiktigt. För det blir dyrt att ersätta.

hittills så har jag nog lagt ut närmare 3000:- på böcker...
Engelska 1,2 och 3. 500:- styck, 1500:-
Matte 350:- styck, 700:-
Svenska A, och snart även B, 549:- och 449:- 1000:-

Kommande kurser:
Engelska A och B 449:- styck 950:-
Kemi 559:-
Biologi 449:-
Samhällskunskap 349:-
Teknik 349:-
Matematik A och B 400:- styck, 800:-


Jag VILL inte ens räkna ut totala summan för skolböckerna jag kommer att betala....

Och juste, höll på att glömma, varje kurs kostar 100:- att gå i också....