Sidor

26 mars 2012

Skola

Känns som att det enda jag gör nuförtiden är att plugga. Pluggar varje vaken, ledig timme och minut som finns. När jag inte längre orkar fortsätta, så tar jag mig en cigg, med kaffe, tittar på tv en stund och fortsätter sedan. Det är mycket matematik just nu. Måste som sagt hinna plugga ikapp en hel bok så snart som möjligt, för att sedan fortsätta på nästa bok. Om 6 veckor är det nationella (NP) och jag håller tummarna på att varenda litet tal har slagit sig fast på näthinnan.

När jag inte pluggar matte så är det mycket svenska A, referat, och argumenterande texter är det som gäller just nu, samt en del obligatoriska böcker. Jag har redan läst ut Fredrik Lindströms bok "världens dåligaste språk". Helt ok bok, om man är språk intresserad :)

Just nu så känner jag att det bara finns en bra anledning till allt detta konstanta pluggande, och det är att jag är så psykiskt och fysiskt upptagen av skolan, så jag hinner inte känns hur jag själv egentligen mår. Jag tvingar mig själv att må så bra som möjligt, för om jag mår dåligt så kan ajg inte fortsätta i skolan.
Det jag vet är att jag gjorde på precis detta vis förra våren, när jag pluggade engelska, så fokuserade jag all min tid till skolan, och när skolan var slut i början av Juni, så var jag så slutkörd att jag åkte kana rakt ner i deppiga slemgropen, och ca 1 månad efter det så blev jag inlagd på psykiatrin.

Jag vill verkligen inte att en vecka på psykiatrins låsta dörrar ska behöva bli följden av skolan, men skolan känns så mycket viktigare än min egen hälsa just nu så "jag skiter i det, jag tar det sen."

Min handläggare på Försäkringskassan ringer en gång i veckan och frågar hur det går, och om jag verkligen inte tycker att det är för mycket med två kurser på samma gång,
"jag vill ju inte att du ska behöva bli inlagd igen Carolin, du måste verkligen hoppa av ena kursen om du känner att det blir för mycket."
Jag måste få säga att jag har haft en stor tur när jag fick min f-kassa handläggare, för hur många andra är egentligen så måna om sina klienter (eller vad det kallas för?) nu för tiden.


Nu ska jag även förklara mina taggar för detta inlägg, "Skola, Psyket, Vardags mojs". Så här tänker jag när jag sätter taggarna.
Detta inlägg handla först och främst om skolan, det andra det handlar om är mitt psyke, följden av skolan, och vardags mojs, för att detta är min vardag.
Anledningen till att jag förklarade detta är för att jag fick frågan i en (privat)kommentar, och jag hoppas att du nu har fått en bra svar :)

Ni får ha en bra fortsättning på kvällen mina kära.
För nu ska jag gå och snossa :)