Sidor

26 april 2012

Motivation.

Efter evigt letande efter en passande bild till detta inlägg så tycker jag nog att denna var bäst ^^
För här kommer lite pepp från Carro barro ^^


  • Innan du äter frulle, lunch eller, middag, så träna i ca 5-10 minuter, varför? Förbränningen kommer igång. Och gör detta 10 minuter innan du ska äta. Allt du behöver göra är att damsuga, hoppa 50st X eller så mycket du tycker är ok, gå en snabbis runt kvarteret, eller dansa. Gör det du tycker är kul. Och detta träningspass är inte TRÄNA, det är BARA för att få igång matsmältningen/förbränningen.
  • Försök att inte få i dig allt för mycket mjölk produkter, håll dig till tre koppar te/kaffe med mjölk, det är mycket kolhydrater i mjölk.
  • En super bra App som finns är shape up, där skriver du din matdagbok, och du kan ställa in så att du ser hur mycket protein, kolhydrater och fett du ska och har ätit, 80g protein 20g kolhydrater och 80g fett ska du skriva in då. Detta låter lite, men det är det inte.
  • Du är ute på stan, och har inte ätit lunch, mc donalds är ju inte något alternativ, men Max har faktiskt en LCHF burgare, välj då UTAN prommes, varför dom har detta med vet jag inte. Taco bar går oxo super, tar du nacho tallriken så säg att du inte vill ha chipsen.
    Men har du inte råd att äta ute, men vill få i dig något snabbt, leta då upp en MAT affär, och köp tex, skrattande kon, som kostar 16:- på dom flesta ställen och käka två, tre stycken bitar så är magen nöjd, och du har fått i dig det du behöver, vill du ha någon grönsak oxo, så köp en tomat eller de du gillar.
  • Tappat motivationen när du ska träna? Försök att skriva en lista på varför du inte ska, och varför du ska. Peppa dig själv att gå till gymmet eller dit du går när du tränar, och försök att komma ihåg hur bra det kändes efteråt. Stoltheten väger tyngre right ^^
  • Försök att träna varje dag, låter det mycket? Du ska träna olika muskel grupper varje dag, div, du ska inte bara simma, eller bara springa ect. Du ska göra detta varannan dag. M, O, F simma, T , T gymma. Eller det du gillar. GLÖM INTE ATT STRECHA!
  • Du MÅSTE även ha två vilodagar och vilka dagar passar inte bättre än helgen? :D

    • Försök att sova på regelbundna tider, vakna och somna på samma tid. Kroppen måste vara i balans för att fungera normalt.
  • Godis suget kan vara fruktansvärt, se till att du har dina knep för detta, ha alltid nöden nära. Och försök att säga stopp, bara för att du har osten som alternativ så ska du inte äta alltihop, ta bara lite gran och vänta 20 minuter, då mättnadskänslan kommer.
  • Försök att komma på VARFÖR du är sugen, åt du tomater till lunchen? Röda grönsaker kan trigga sötsuget. Såg du någon på bussen hem som åt godis/chips? ect...
  • Går det seg på vågen, 2 hg hit plus eller minus? Mät din kropp ist och bokför detta. Mät varannan vecka. Bara för att det inte händer något på vågen, så behöver inte det betyda att måttbandet står still :)
    Skriv även upp ditt BMI All typ av måttning kan vara peppande när det är jobbigt. Att SE sina framsteg stärker otroligt mycket.

    Och till sist. Du gör detta för DIN skull. För att DU ska må bra, För att DU ska nå dina mål. Inte för att grannen ska bli svartis, eller för att impa på någon annan. Och om detta är en anledning, så ha inte det som ett varför, ha det som en peppning. "nu fan ska jag visa rej."