Sidor

30 april 2012

today is a....

....good day.

Haft en ganska lugn och skön dag, tagit det mesta i min tid och takt. Började morgonen med att fortsätta på svenska läxorna. Japp läxORNA, jag har fortfarande inte gjort klart mitt föredrag, jag har helt enkelt inte velat, skräcken att stå inför klassen är för stor, jag klarar det inte. Men nu har jag fått reda på att om jag vill ha ett mvg som jag är så nära att få, så MÅSTE jag hålla föredraget.... Vilket pressar mig så mycket att jag inte velat göra någon som helst läxa alls, varken i svenska eller matte, därför "skolkade" jag förra veckan, och har därför hamnat efter ännu mer....
Jag har iallafall försökt idag, läst halva romanen som jag ska göra ett fördjupnings arbete på imorgon och redovisa för läraren på onsdag. Imorgon ska jag även fixa med föredraget så gott jag kan. Sen MÅSTE jag verkligen göra matte läxan, jag har tre veckor kvar nu, sen är det NP. Och då gäller det att ajg har gjort mitt jobb.


Efter läxorna eller snarare under tiden som jag gjorde läxor så gick jag fram och tillbaka till tvättstugan. Mycket tvätt, eftersom att jag skolkat från hemmet oxo ;)
När jag var klar med det så gick jag hem till mamma, och tog en fika, babblade om det som är runt omkring just nu. Böt idéer, tips och knep. Jag har även fått en mini en av min mamma, som en plutteliten gran :) Hon följde med hem till mig för att plantera ner den i marken där Trulsa ligger och vilar ♥
När hon ändå var på min baksida så tog hon tag i hela rabatten, eftersom att det ändå inte verkar bli gjort.  Min mamma är bra på sånt, få saker gjort på direkten :) Vilket jag inte är >.<

Men fint blev det iallafall, nu kan jag trivas på baksidan, vilket jag inte gjorde förut.

Nu måste jag ta hand om middagen. Det blir mummsig lax med sparris och någon påhittad smaskig sås.

Och senare ikväll, bara för att det hör till, så ska vi gå och titta på maj brasan.