Sidor

1 april 2012

What have I been up to?

Denna helg har enligt mig varit för kort. Men händelserik så det jämnar ut sig ändå :)

Igår så städade jag hela lägenheten, och tro mig, det behövdes verkligen. Jag har haft så jäklarns mycket att göra, och även Älsk, så städning har inte hunnits med på ett antal veckor.

För några veckor sedan så hände en olycka i badrummet, vad som hände är ointressant, men följden var att kattlådan gick i kras, och jag var tvungen att åka och handla en ny. jag köpte då en med lucka på, har funderat sen detta, varför inehållet i lådan varje gång ajg rensar den är ovanligt lite för två katter. Och funderat på varför det stinker piss i hela lägenheten, samt att ena katten ständigt väljer att lägga klutten på golvet ist för i lådan.

I förrgår, så gick det upp för mig att ena katten inte vågar gå innanför luckan.
Jag gick då till centrum för att införskaffa "get off" en spray som gör att katterna inte vill pissa, eller klösa på specifika områden, där man sprayar den. När jag ändå var i centrum, så passade jag på att gå till min mor, och tog en fika, och blev även bjuden på lunch.

När jag kom hem ett antal timmar senare, så valde jag att göra något åt möblemanget i vardagsrummet, och flyttade runt möblerna för att få en bättre struktur, Blev inte så där jätte nöjd, så bad mamma komma och titta om hon kunde se en lösning. Efter lite bollande av idéer så kom vi fram till en som fungerade, men valde att ta tag i det om ett par månader.

Senare på kvällen så åkte jag en till en kompis tillsammans med Älsk som varit på andra äventyr under dagen, käkade middag och tittade på film.


Idag är det söndag, och det känns ganska passande att bara slappa idag.
Senare så kommer en kompis över på middag. Ska bli mys :)

Men nu ska jag se om det finns en ledig tid i tvättstugan, då tvättkorgen börjat växa som ogräs...