Sidor

2 november 2012

Vägen ut

allt är relativt tufft just nu. Mitt humör pendlar extremt, som det brukar göra denna tid på året. vanligtvis efter pendlingarna så kommer en ny depression, som jag inte ser fram emot, har en känsla av att den kan slå tuffare i år, att risken för att jag kommer behövas läggas in senare är stor. I år...

I går var jag på begravning, men jag har ju kyrkfobi, går inte frivilligt in i en kyrka, vilket har gjort att jag missat mina kusiners dop, bröllop och andra begravningar.
Så jag och en kompis som följt med som stöd till mig, satt i fikastugan och pratade om annat än begravningen och kyrka. Andlig som jag är så fick jag även besök av en hel del nyfikna själar, lite jobbigt när dom ska ta tag i en bara, obehagligt.

I kväll är jag ensam hemma, mindre kul, men sånt e livet, ska snart titta på filmen fucking åmål. Gillar den filmen, lite nostalgi å titta på den också, tittade ganska flitigt på den när jag var inlagd för fösta gången i tonåren, dom hade filmen på avdelningen och jag hade imprimsip snott hela tv rummet för att titta på filmen, minns att det var vhs och att efter några gånger så började filmen att hacka, och tillslut gick den nog sönder tror jag, minns inte exakt vad som hände med den men en morgon gick det inte att starta filmen helt enkelt.

Har ätit en jävla massa mat som jag sedan gått och spytt upp. Det känns som att man först äter upp ångesten, och sedan spyr ut den och genast mår man bättre, känner sig renare. Som min psyktant sa, "du har maten som en snuttefilt" ja jag har väl det...

om två veckor kommer mitt kedjetäcke också, som psyk har beställt, det blev ett på 10 kg, dom sa att 8 kg är vanligast, men jag  tycker det är lite för lätt. Hoppas att jag nu kan sova bättre och ha mindre ångest, det fungerade på avdelningen iaf, så nu kanske jag inte kommer behöva äta lika mycket mediciner. Fantastisk uppfinning, kedje och boll täcken. Människan som kom på det ska fan ah ett nobell pris!

Sitter just nu och lyssnar på musik, på spotify, ganska skönt å låta rösterna hålla på avstånd, dämpa dom med musik. Är trött på allt just nu.

igår var det på dagen 14 dagar sen min senaste självskada. Och självklart skulle ångesten ta över totalt idag, så nu är jag tillbaka på ruta ett.