Sidor

1 februari 2013

böcker med psykiska diagnoser

Här är några böcker som jag har läst, som har psykiska diagnoser som inriktning.


Ludenben handlar om anorexia, och självskadebeteende- biografi

decembergatans hungriga andar- bok om anorexia roman

Jag vill ha ett liv- AD/HD och knepiga familjesituationer roman
kanske ett liv- (fortsättningen på jag vill ha ett liv)

Vansinnet- bipolärt syndrom-självbiografi

Veronica bestämmer sig för att dö- roman

Hungerflickan- anorexia, bulimi, hetsätning, mobbning-roman

En dåre fri- schizofreni-roman/biografi, ni fattar när ni läser den.

inte som andra döttrar-biografi

stressade tjejer-anorexia, bulimi- roman (ungdomsbok)

ingen ingenstans- autism- biografi

sankta psyko- psykiatri institut- roman/thriller

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag- olycklig kärlek och sexuel destruktivitet- roman

slutstation rättpsyk- felbehandlade självskade tjejer- faktabok (men även en hel del intervjuver med tjejerna och familj)

Fri från bulimi- självbiografi

Ingen dans på rosor-självbiografi

Ansiktet bakom masken- borderline- självbiografi

fjärilen i glaskupan- biografi

Ett bipolärt hjärta- biografi

Rigora och jag- självdestruktivitet- roman (jävligt bra!)

Kårnulf was here- droger, destruktivitet- roman

Fråga alice- droger, destruktivitet, sexmissbruk- publicerad dagbok, då alice är död.

Girl interrupted/stulna år- borderline- biografi

Zebraflickan- anorexi, borderline-biografi

Vingklippt ängel-schizofreni, destruktivitet, droger- biografi
Känn pulsen slå (uppföljare)

Bulimi bibeln- självhjälpsbok

För att överleva-självhjälpsbok

En överlevnads guide för personer med asperger- självhjälpsbok

Den inre hungern- anorexia- biografi

Att nudda vid botten- biografi

PTSD- självhjälp

Ett barn i varje klass- AD/HD, ADD - faktabok

Den dagen min dotter blev galen- biografi

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva- bipolärt syndrom- biografi



Det är dom jag har läst just nu.
Men det börjar ta slut i hyllorna hehe. Vet inte vad jag ska läsa här näst, för det känns som att jag redan har läst allt. :P Tips?!

Har missat massa böcker i denna lilla lista. En hel del böcker snarare fem banankartoner med bara psykböcker ligger på vinden, och klockan är liksom 1:11 på natten...