Sidor

18 februari 2013

glutenintolerans, fortsättningen. Del ett av ?

Steg ett i utredningen är avklarad. Idag var jag och tog blodprovet, som gick ganska bra under omständigheterna, med tanke på min sprutfobi, sköterskan tog det lugnt, och jag märkte knappt av att hon stack in nålen ect.

Nu är det bara att vänta på provsvaret om det, och visar det sig att jag har tecken på allergi så är det nästa steg, som är gastroskopi, som jag inte alls ser fram emot, men vem gör väl egentligen det? Frågade om man får bli nedsövd inför detta, men han sa att man inte brukar söva ner för sådant... Typiskt, hehe. Jaja, det går nog bra. Hoppas att mamma eller någon isf kan följa med på det, så jag slipper karolinska sjukhuset ensam. Blir bara jätte stressad inför sådant...

Efter dagen så är jag nu helt slut, och kommer nog att sova gott i natt.