Sidor

27 februari 2013

självskada





har börjat med en my typ av destruktiv handling.
pilla på nagelbanden. dra bort små flärpar med pincett. kan sitta i timma, och fortsätter trots att det gör ont eller blöder.
har hållt på med detta i snart en månad och kan inte sluta.
Alex har gömt pincetterna men jag har snattat en ny, för att jag inte hade pengar. >.<

Detta är ingenting mot hur dom brukar se ut. Har läkt ganska bra på några dagar, antagligen för att jag försöker smörja in händerna så att det inte blir lika många flärpar att pilla på. Men iallafall. Vill inte hålla på med det, men kan inte låta bli.

Är det någon annan med samma eller liknande problem, och isf hur slutade ni eller hanterade det?

Om någon har något tips så snälla! Jag tar emot vad som helst!
Där emot kommer jag inte att göra mig av med pincetten. div kasta den. Jag kan gömma den ect, men risken är att jag tar eller köper en ny, och om jag inte gör det så kommer jag komma på något annat, som tänger, nålar eller knivar... >.<