Sidor

9 april 2013

Inget nytt på västfronten

Måendet idag har pendlat likt en berg och dalbana på Gröna lund. Från timme till timme. Ena stunden glad, andra ledsen. Inte ens jag själv hinner med i svängarna.

Benet är omlindat och färdigt för natten, självskadan igår som måste tas omhand om. Jimpa, var schysst som var med på skype när det hände, messade Alex och berättade vad som hänt. Kände mig till en början förbannat, som att Jimpa hade förrått mig. Men nu när det är ny dag, så förstår jag att så var ju inte fallet. Nu är jag glad att han larmade.

Boeendestödjarna har varit här idag. Båda två, trots att jag egentligen bara har en. Dom är oroliga för mitt mående. Känns skönt att ha så mycket professionell personal runt omkring mig. Som kan hjälpa och stötta när det väl gäller.

Just nu, i denna skrivande stund så mår jag bra, men känner mig lagom dum som åter igen har glömt att ta min medicin för kvällen, så jag lär väl sova taskigt i natt....

Imorgon är nog ännu en latar dag. Jag vågar inte ge mig på för utmanande uppgifter när psyket är så rackligt. Vill inte utmana det. Kommer nog att ha sällskap en stund iallafall av Jimpa på skype, på eftermiddagen har jag för mig att han skulle iväg. Tråkigt, men jaja. Han kommer ju tillbaka.

När nu sitter Alex och suckar, tror han vill snossa nu.