Sidor

8 april 2013

Varnings klockorna ringer

Känner hur deppis perioden är påväg, och jag orkar inte en till neråt period. Jag har ju precis fått börja må bra, och så nu detta igen. Jag orkar fan inte!

Jag må inte vara deppig just nu, fat jo, det är jag nog, eller?
Om jag får besök eller går hem till någon så gör jag som jag brukar, slänger på mig masken "jag mår bra". Men när jag är hemma, så känner jag deppisen precis som att en annan människa skulle känna att dom nog kommer att bli förkylda. Samma typ av känsla. Fattar ni vad jag menar?

Imorse var det verkligen som skrivet på ett kontrakt. När jag vaknade så var det nästan så. "jaha, nu är jag visst deppig snart igen". Igår hade jag det bara på känn, samma sak förra veckan, jag hade det bara på känn, men imorse var det som bekräftat, känslan jag hade var visst på riktigt.
Frågan nu är hur lång tid det tar innan den bryter ut helt och hållet. Nu känner jag mig bara nedstämd. Och den känslan kan jag utan och innantill. Jag vet vad nedstämd är för mig nu.

Jaja, nu börjar projekt "laga mitt måeende innan det är försent"
Vilket innebär allt vad "ångesthantering" är... Nu blir det att göra allt jag kan för att hålla mig uppe så länge som möjligt, och med det kanske även kunna stoppa det helt och hållet.


Fan, fan fan. FAAAAN!!!!