Sidor

19 maj 2013

Allt och inget, fan ta dig bipolära helvete!

Blir eventuellt utskriven imorgon. För några timmar sedan så kände jag mig lugn inför det, men nu vet jag inte längre om det verkligen är så bra. Känner mig orolig. Vet inte om jag verkligen är redo för att åka hem.
Vet inte heller hur jag ska säga det till läkaren imorgon.
Det var prat om att jag skulle vara kvar tills på fredag, men nu är det åter igen prat om måndag, eftersom att dom tycker att jag mår bättre och inte behöver vara inlagd längre.
Fattar inte att dom inte kan se skillnad på må bra och hypomani. Känner mig till och från speedad.

Kom för en stund sen tillbaka till avdelningen efter en promenad med Lollo. Kändes skönt att få komma ut och gå lite. Speciellt med sällskap. Visste inte att Lollo inte gillar att vara bland mycket folk, precis som jag, så det var skönt att vi kunde ta bakvägarna från Görans till Fridhemsplan.


Har fortsatt att bränna mig trots att mamma blir arg. Och jag får jätte dåligt samvete för det, jag vill inte bränna mig, och speciellt inte när mamma blir arg, och ändå så gör jag det. Blir så förbannad på mig själv.
Min hand har svullnat upp rejält, fick någon ide om att svullnaden lägger sig om jag skär lite där, idiotisk som jag är, resultatet blev att den svullnade upp ännu mera.


Tog precis en rökar paus, Lollo satt på balkongen.
"jag börjar bli orolig för dig, kan du inte prata med personalen"
"ska bara blogga färdigt först, och sen pratar jag med personalen, messar dig när jag gjort det"
"det är bara att ropa om du vill ha med mig som stöd, vill inte gola på dig, men du vet ju vad vi har sagt"

Så nu har jag snart bloggat klart och ska snart be personalen om hjälp.

Blir så irriterad på att vara bipolär ibland, eller snarare varje dag. Sa till personalen igår att jag brukar bli hypomanisk i några timmar/dagar. Och när jag kommer ur det så sjunker jag som en sten.
Så som Lollo sa, jag borde säga det till dom så att dom vet det.