Sidor

15 maj 2013

hur jag blev inlagd.

Nu ska vi se om jag kan skriva ett något mer ingående inlägg om hur jag har det just nu.

I fredags så var jag på möte hos psykiatrin, och där sa dom som vanligt att dom vill lägga in mig, men jag sa prompt nej. Enda kravet till att jag fick åka hem, var om jag tog emot mobila teamet under helgen.
På lördagen så var jag hemma hos mamma, fikade och hade det mysigt, och sen följde mamma med hem till mig lagom tills MT skulle komma.
Vi tog en fika innan dom kom. När dom knackade på dörren, så sto vi och pratade en stund, innan dom valde att jag skulle följa med dom in till psyk akuten. "situationen är ohållbart".

Fick sitta på akuten ett par timmar innan jag förflyttades till avdelning 1. Tillfällighets avdelningen som jag kallar den. Den avdelningen hamnar man på om dom övriga avdelningarna är fulla eller inte har möjlighet att hämta en, så jag fick sova där en natt.
På morgonen fick jag prata med en läkare, jag sa att jag ville åka hem, men han höll inte med alls. Några timmar senare fick jag komma till avdelning 51.

Sov där en natt och hade på morgonen (måndag) möte med läkaren på den avdelningen. Det bestämdes att jag fick åka hem.
Väl hemma så kom min boendestödjare, vi åkte till Lidl och handlade lite mat, och sen vidare hem igen.

Under kvällen så mådde jag bara sämre och sämre, och insåg tillslut att detta inte kommer att gå. Jag ringde till mamma och frågade vad jag skulle göra.
"Ring mobila teamet, ja är på väg, springer nu".

Någon timme senare kom MT och hämtade in mig igen, på telefonen sa dom att det var jag själv som skrivit ut mig, men jag har inget minne av det. Och många runt mig ha tyckt att det är konstigt att jag blev utskriven.
Vid 20 tiden var jag åter igen tillbaka på psykakuten. Och 00:15, så kom jag tillbaka till avdelning 51.

Just nu sitter jag i pyssel rummet, tillsammans med en annan patient som jag har fått kontakt med här, känns ganska skönt att slippa sitta helt ensam här, dagarna blir mera uthärdliga då. Men jag orkar inte själv pyssla, men vill ändå ha sällskap, så sitter här med min dator och bloggar, kollar runt på internet å så. När jag och Lollo anser oss färdiga här, så ska vi titta på film. Det vi inte vet är vilken film vi vill se, så får leta runt lite till, se om man kan hitta något intressant p Viaplay.

Nä. Nu ska jag nog gå ut och röka.
Får bloggar mera senare eller nått.