Sidor

26 maj 2013

kortfattat.

Jag har inte haft min dator på ett par dagar och har därför inte kunnat blogga så mycket dom dagarna.
Anledningen till det är för att jag skulle ha natt permission från måndag-tisdag (20-21/5). Natt permissionen gick inte som jag ville att den skulle. Jag var tvungen att åka tillbaka till avdenlingen redan på måndagen, och i all hast så glömde jag att ta med mig datorn. Mamma och min Syster var snälla och kom med den igår. Men har ändå inte kunnat vara på internet, eftersom att det var något knas med inloggningen. Men det är uppenbarligen fixat nu.

Idag har jag tittat på film med Lollo, och pysslat lite. Känns så skönt och befriande att kunna vara kreativ igen. Jag har inte haft det sugen på ett tag, så känner mig lite ringrostig.

Jag har inte heller självskadat alls på 5 dagar, och bränt mig på 10 dagar! Känner mig så förbannat stolt, och är så glad att personalen och andra patienter på avdelningen som har stöttat mig i detta.

Tidigare i kväll så blev överfallslarmet på avdelningen igång satt. Blev ganska chockad och rädd pga en personal ifrån en avgränsande avdelning.
"Men kom då för i helvete! Larmet går ju era puckon"
När hann sa så så tittade han på mig ungefär som att jag skulle bekräfta att dom var puckon som var så sega. Blev först bara ställt, och sen när jag gick ut och rökte så kände jag hur stressad jag blivit av allt det. Fick en kram av en patient på avdelningen. Jag bad flera gånger om ursäkt att jag kramade henne, men hon sa att de inte gjorde något alls.
Efter detta så kollade vi klart på filmen, och målade sen av oss ångesten vi fått. Det fungerade ganska bra faktiskt, bra ångesthantering. Att måla.

Imorgon ska jag ev. hälsa på en annan kompis som är inlagd på ett annat sjukhus. Ska fråga läkaren om jag kan få en dags permis på några timmar. år se vad han säger om det. Tror inte att det ska vara några problem.

Sen jag kom hit för snart tre veckor sedan så har jag haft tre olika rumskompisar. Alla har varit jätte snälla. Men jag kan störa mig på hur dom tar sig friheterna att använda mina tvålar i duschen. Jag med mina tvång vet ju hur mycket som var kvar efter min egna användning, och när man då sitter där inne på toan, och ser att det har minskat. Då blir ja sur. Som Lollo sa. Man kan ju iallafall fråga innan man bara tar, man får ju oftast till svar att det är ok, och jag svarade att det värsta som kan hända är att man får ett nej.

Jag börjar känna av mina sömnmediciner nu, så ska nog avsluta.
Hade tänkt att chatta med Jimpa, men det får nog bli imorgon istället. Han är inte online nu ändå... Jaja, det kommer flera gånger.