Sidor

9 maj 2013

Vad vill jag?

Jag orkar ingenting, känner mig så fruktansvärt utmattad psykiskt, och det har även börjat påverka mitt fysiska mående. Känner mig seg, långsam, eller hur man nu ska kalla det.
Kroppen vill inte göra som jag vill.

Har någon vanföreställning/hallis just nu, som jag haft sen igår, och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den. Om den är verklig eller inte, kan alla se detta eller är det bara jag? Vad innebär den? Är det farligt?

Hallisen farsinerar mig samtidigt som jag blir rädd för den, och jag vet inte vad jag ska göra åt saken heller, jag vet inte hur jag ska få stopp på den.

Jag är just nu något avslappnad, samtidigt som jag känner mig stressad, trots att min dag ändå har varit lugn. Dorina har varit här på besök under dagen och vi satt och babblade och lyssnade på musik.
När hon gått så satte jag mig vid datorn och fick till min förskräckelse läsa ett hemskt blogg inlägg om mig själv i en annan människas blogg, blev otroligt förnärmad och ledsen.
Konfronterade människan och ville ha svar på varför, när det visade sig vara ett hemskt missförstånd, så det är väl ok nu. Antar jag, men jag har blivit ännu mera osäker på var jag har den personen någonstans.
Zascha messade under kvällen och frågade vad jag gjorde, och eftersom att vi både mår dåligt just nu så kunde vi väl joina varandra i samma grop framför en film. Såg en film som heter Stay, väldigt bra film, men udda slut på den, blev lite besviken samtidigt som det gjorde att filmen kändes ännu mera spännande.

Nu är jag iallafall hemma, är trött som bara den, men varken vill eller vågar gå och lägga mig, då nätterna har blivit jobbigast, så jobbiga att jag helst inte vill sova ensam alls. Men jag väljer att göra det ändå, och det för katternas skull.
Jag vill inte vara ensam alls just nu och håller mig därför hemma hos vänner och familj så fort jag får chansen. Och om jag ovanpå detta ska börja sova borta så kommer ju katterna bli väldigt ensamma och det känns väldigt elakt av mig att göra så mot dom.
Så därför försöker jag iallafall så gott det går att vara hemma. Även om det är jobbigt och ångest fyllt.
Hade bara önskat att någon kunde sova här hos mig så jag slipper känna såhär. Men vill på samma gång inte ha någon här hos mig alls. Vill vara ensam, samtidigt som jag vill vara tillsammans med någon.
Vet inte vad jag vill. Vet ingenting.
Skönt att jag ska till psykologen imorgon iallafall, så att jag får prata av mig.
Bara dom inte vill lägg in mig nu, med tanke på att dom pratat om det några gånger i rad nu.

Men vad ska jag göra på psyket? Inget alls egentligen, nästan samma som jag gör hemma, skillnaden är att jag är inlåst och att jag har personal att prata med när jag vill. Men det har jag ju hemma också, fast på telefon eller skype.
Hehe skype ja. Jag är nästan beroende av det. Sitter där nästan hela tiden och pratar med olika människor. Ni får adda om ni vill. Lista ut namnet själva.